De expertgroep Cross-border (E)-commerce van Shopping Tomorrow, waar docent-onderzoeker Sjoukje Goldman onderdeel van uit maakt, heeft dit jaar onderzoek gedaan naar de gevolgen van de COVID-19-pandemie voor de internationale e-commercemarkt. De wereldwijde economie kreeg een forse dreun te verwerken. Zijn er alleen maar verliezers in deze wereldwijde crisis, door velen betiteld als de grootste uitdaging sinds de Tweede Wereldoorlog? Nou nee, er zijn ook bedrijven die zich (deels) aan de misère hebben weten te onttrekken, onder andere door een focus op internationale e-commerce. De expertgroep maakte een aantal podcasts waarin verschillende internationaal opererende bedrijven en deskundigen ervaringen delen en toekomstvisies ontvouwen over de gevolgen van de pandemie voor de cross-border e-commercemarkt.
De expertgroep Cross-border (E)-commerce heeft ervoor gekozen om dit jaar naast een bluepaper ook podcasts uit te brengen. Hierin delen internationaal opererende bedrijven en deskundigen hun ervaringen en visies. De expertgroep Cross-border (E)-commerce heeft interviews afgenomen bij bedrijven en deskundigen over hun ervaringen en visies. Jonathan Opdam van de Online Plastic Groups legt bijvoorbeeld uit hoe de pandemie ervoor zorgde dat er een piek ontstond in de vraag naar plexiglas en hoe de Online Plastics Group daar mee om is gegaan. Verder hoor je bijvoorbeeld hoe Cor Molenaar de aanbodgerichte economie versneld ziet verschuiven naar een meer vraaggerichte economie. En er is nog veel meer te horen. Verder spraken de experts, onder andere, met Jesse Weltevreden, Walther Ploos van Amstel en Leendert van Delft over hoe de consument door de snelle digitale groei meer aan het stuur komt te staan. En vertellen onder andere SECRID, CHIQUELLE en BUGABOO over de aanpassingen in hun strategie waarvan ze verwachten dat die behouden zullen blijven.
Via deze link kun je het bluepaper gratis downloaden. In het bluepaper vind je de QR code voor de podcasts.